2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
انواع دفاع👆

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 10
بازديد ديروز : 13
كل بازديدها : 7436

دیگر امکانات

انواع دفاع👆

قیمت: 0 تومان

ـ دفاع یارگیری (Man Marking) :
ورزش فوتبال در سبکهای بازی خود وامدار ورزش هایی چون بسکتبال ، واترپلو و هاکی است. یکی از جاهایی که الگویی از ورزش بسکتبال وارد فوتبال شده است مبحث دفاع است. دفاع یارگیری یعنی مهار حریف در زمین بازی برای اولین بار توسط ایتالیائی ها و با الهام از بسکتبال وارد فوتبال شد. سپس توشط آلمانها به یارگیری 9 در مقابل 9 با یک یار آزاد (لیبرو) ارتقاء یافت. فوتبال آلمان تا پایان مسابقات یورو 2000 از این سبک دفاعی تبعیت می کرد. هنوز هم بعضی از مربیان آلمانی از سبک را پیروی می کنند. در حال حاضر در ایران مصطفی ئنیزلی نیز از همین سبک دنباله روی می نماید.

2 ـ دفاع منطقه ای (Zonal Defense):
هنگامی که دفاع یارگیری که در دهه 60 و 70 میلادی توسط آامانها پیروزمندانه پی گیری می شد ، دیگر تیمهای جهان کم کم رو به سبک دفاع منطقه ای اوردند. در این سبک بازیکنان بجای تعقیب بازیکن حریف ، هر کدام مامور دفاع از منطقه ای از زمین بودند. به این ترتیب در استفاده از انرژی خود بسیار صرفه جویی کرده و آن را برای زمان تهاجم ذخیره می نمودند.

3 ـ یارگیری منطقه ای (Zonal Marking):
مربیانی که از شیوه منطقه ای استفاده می نمودند همواره با یک سئوال بی جواب از جانب بازیکنان مواجه بودند. آیا اولویت با بازیکن خالی است یا فضایی که باید آنرا حفظ نمود. این سئوال منجر به سردرگمی مدافعان می شد. از این رو سبک جدیدی برای پاسخ به این نیاز بوجود آمد که در آن هر بازیکن موظف است از یاری که در فضای تحت پوشش اوست را یارگیری نماید. این عمل در واقع تلفیق یارگیری و پوشش فضا است.

4ـ دفاع فعال یا پرس (Pressing):
در تمامی انواع قبلی دفاع دفاع حالت غیرفعال (Passive) داشت. این نوع سبکهای دفاعی که به دفاع Contain نیز شهرت دارد ، بر مبنای جلوگیری از گل خوردن بنیانگذاری شده است. اما دفاع پرس و توپگرا بر مبنای دفاع فعال (Active) صورت میگیرد. در این نوع دفاع ایده اصلی بجای حفظ دروازه مجبور کردن حریف به از دست دادن توپ و بازپسگیری سریع آن است. در دفاع پرس دارای حالتهای پرس یار ، پرس فضا و پرس توپ است هدف محدود کردن زمان و مکان برای یکی از سه گزینه فضا ، توپ و یار حریف است بگونه ای که مجبور به اشتباه شده و توپ به تیم خودی بازپس داده شود.

5ـ دفاع توپ گرا (Ball Oriented Defense):
افزایش توان بدنی بازیکنان فوتبال و ورود فشردگی بیش از حد تیمی به دفاع پرس حالت دیگری از دفاع پدید آمد که پیش روی آن اریگو ساچی ایتالیایی بود. این مربی با ترکیب پرس فضا با فشردگی تیمی (Compactness) حالت دفاع یک در مقابل 11 را بوجود آورد. در این روش بازیکن صاحب توپ با بلوک دفاعی 11 نفره حریف مواجه شده که فضا را به شدت محدود کرده و با حرکت توپ به فضاهای مختلف وضعیت خود را بر آن مبنا تغییر می دهند. این روش مدرن ترین سبک دفاعی است که در حال حاضر توسط بسیاری از تیمهای بزرگ دنیا اجراء می شود.