2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
چگونه فوتبالیست باشم؟👆

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 18
بازديد ديروز : 5
كل بازديدها : 7375

دیگر امکانات

طرفداری - فوتبالیست‌های بزرگ معمولاً توانایی‌های مخصوصی دارند و با تکیه بر آن توانایی، بازی‌شان را توسعه می‌دهند.

مثلاً لیونل مسی به پای چپ خود معروف است یا همه گرت بیل را با سرعت خود می‌شناسند. اما اگر ما این توانایی‌های فوتبالیست‌ها را باهم ترکیب کنیم، می‌توانیم برترین فوتبالیست را به‌دست بیاوریم. سلاحی بی‌نقص در خط حمله و خط دفاع. کارشناسان ESPN، کریگ برلی و مارک دانلدسون لیست زیر را درست کرده‌اند.

گواردیولا یک بار درباره لام گفت:

احتمالاً لام باهوش‌ترین بازیکنی است که تا به حال با او کار کرده‌ام.

فراموش نکنید که گواردیولا با بازیکنان بزرگی در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی کار کرده است. لام، تمام توانایی‌های لازم یک بازیکن مدرن را دارد؛ اما اصلی‌ترین نقطه قوت او، ذهنش است.

لام ثابت کرده است که می‌تواند حداقل در چهار پست متفاوت بازی کند و در تمامی این چهار پست، وظایف تاکتیکی‌اش را به خوبی اجرا کرده است. کریس وادل در سال 2010 درباره تئو ولکات گفت: «او فوتبال را نمی‌فهمد». خیلی از فوتبالیست‌ها در این دسته قرار می‌گیرند اما لام، یکی از آن‌ها نیست. می‌توانیم منتظر باشیم تا لام، تبدیل به سرمربی بزرگی شود و شاید بار دیگر در عرصه سرمربیگری، هوش خود را به همه ما اثبات کند.

فیلیپ لام

رتبه دوم: خوان ماتا

ضربات سر: سرخیو راموس

هد زدن، دو بخش دارد: حمله و دفاع. راموس در هر دو بخش، فوق العاده است. راموس یکی از گلزن ترین مدافعان حال حاضر دنیا است و همه ما عادت کرده‌ایم که در بازی‌های مهم، دروازه حریف را باز کند.

راموس، بهترین مهره برای گلزنی از روی ضربات آزاد است. او جهش بسیار خوبی دارد و در هوا، نترس عمل می‌کند و با چشمان باز به‌سوی توپ می‌رود.

سرخیو راموس

رتبه دوم: روبرت لواندوفسکی

اوزیل، زمین فوتبال را به نحو متفاوتی از افراد عادی می‌بیند. او می‌تواند توپ را از بین پاهای بسته بازیکنان حریف نیز رد کند، پاس بلندی را بفرستد و منطقه بازی را تغییر دهد یا در یک چشم بر هم زدن، تیم را وارد ضد حمله کند.

البته نباید ارسال‌ها، ضربات آزاد و کرنرهای فوق‌العاده دقیق اوزیل را نیز از یاد ببریم.

مسوت اوزیل

رتبه دوم: کوین دی بروین

سرعت: گرت بیل

میگ میگ! سبقت گرفتن بیل از بارترا، خلاصه تمام حرف‌هایی است که باید بزنم.

برخی بازیکنان مانند پیر امریک اوبامیانگ یا هکتور بیرین، شتاب بهتری از بیل دارند اما شاهزاده ولزی می‌تواند فضای بیشتری از زمین را در مدت زمان کمتر پوشش دهد.

سرعت بیل، تنها دو مایل در ساعت با رکورد اوسین بولت فاصله دارد!

گرت بیل

رتبه دوم: هکتور بیرین

استقامت: الکسیس سانچز

سانچز مصداق بارز دفاع از زمین حریف است. موتورخانه آرسنالی‌ها تمام زمین را پوشش می‌دهد و می‌تواند هافبک‌ها، مدافعان و دروازه بان حریف را به‌سختی پرس کند. خیلی از مواقع او را در محوطه جریمه خودی می‌بینیم اما در یک چشم برهم زدن، او مقابل دروازه حریف صاحب توپ می‌شود و گلزنی می‌کند. سریع بودن یک مسئله است و حفظ سرعت در لیگ برتر انگلیس و نود دقیقه دویدن، مسئله دیگری. چمبرلین درباره او می‌گوید: «سانچز مثل باتری دوراسل است؛ هرگز خسته نمی‌شود».

الکسیس سانچز

رتبه دوم: انگولو کانته

پای چپ: لیونل مسی

مسی، توانایی‌های فوق العاده زیادی دارد اما اوج آن‌ها، پای چپ او است. در یک کلام، پای چپ مسی، جادویی است. او با این پا، کارهایی کرده است که در تاریخ بشریت، بی‌سابقه بوده‌اند. توپ مثل چسب به پای مسی می‌چسبد و لئو هم با توپ هر کاری که دلش می‌خواهد می‌کند.

البته، فقط دریبل‌های مسی نیستند که پای چپ او را خاص کرده است؛ نباید گل‌های بسیار و پاس‌های دقیق و دیگر حقه‌های این شعبده‌باز کوچک را از یاد ببریم.

لیونل مسی

رتبه دوم: آرین روبن

بهتر است اول پای راست کریس را تشخیص دهید؛ زیرا او به طرز دیوانه واری پا عوض می‌کند و با سرعت بالا، اینور و آنور می‌رود و حریف‌هایش را از میدان بیرون می‌کند. شاید رونالدو سریعترین پاها را بین فوتبالیست‌ها دارد.

جدا از سرعت، پای راست رونالدو یکی از قدرتمندترین پاهای مستطیل سبز است. عضلات پای او، به‌اندازه یک درخت هستند!

لیونل مسی

رتبه دوم: لوییس سوارز

فوتبال یک نبرد است اما هیچکس نمی‌تواند در این نبرد، به خوبی خاویر ماسکرانو خودش را در مسیر توپ قرار دهد. وقتی مهاجم حریف در محوطه جریمه شما قرار دارد، باید سریع، دقیق، شجاع و زمان‌سنج باشید تا بتواند توپ او را از آن خود کنید؛ ماسکرانو تمام این توانایی‌ها را دارد.

جایگیری و زمان‌سنجی فوق العاده ماسکرانو، تکل صحیح زدن را برای او راحت‌تر از تمامی دیگر بازیکنان مستطیل سبز کرده است.

خاویر ماسکرانو

رتبه دوم: سرخیو بوسکتس

استعداد: پل پوگبا

هافبک شیک و اصیل منچستریونایتد، شاید در انتخاب مدل مو بااستعداد نباشد اما در توانایی‌های درون زمین او شکی نداریم. طی فصل اخیر، خیلی ها از پوگبا انتقاد کرده اند اما باز هم او را به عنوان بااستعدادترین بازیکن مستطیل سبز می شناسیم.

پل پوگبا

رتبه دوم: نیمار

تکنیک: آندرس اینیستا

تکنیک، مسئله‌ای ذاتی است. از همان دوران کودکی مشخص است که چه کسی تبدیل به هافبکی تکنیکی خواهد شد و چه کسی فوتبالیستی زمخت در خط دفاع.

اینیستا از 12 سالگی، توانایی‌های فوق العاده ای داشت و در یکی از بهترین آکادمی‌های دنیا (لاماسیا) رشد کرد و تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های دنیا شد. او می‌تواند در کوچک‌ترین فضاهای قابل تصور، توپ را جریان بدهد. اینیستا همیشه می‌داند که باید با توپ چه کار کند.

آندرس اینیستا

رتبه دوم: لوکا مودریچ

قدبلند، وزن سنگین، عضلات غول‌پیکر و توانایی‌های رزمی هولناک، ایبرا را تبدیل به غول مستطیل سبز کرده است. او در 34 سالگی، رکورد قدرت تست‌های پزشکی منچستریونایتد را شکاند. فکرش را بکنید که 10 سال قبل چه توانایی‌های داشت!

مهاجم سوئدی حالا مصدوم است اما خیلی‌ها باور دارند که مصدومیت او زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده بهبود می‌یابد و قرارداد خود با منچستریونایتد را تمدید خواهد کرد.

بله، زلاتان توانایی‌های ظریف تکنیکی هم دارد اما همه ما او را در حال له کردن مدافعان حریف و پیش بردن توپ دیده‌ایم. بدن او، شکست‌‌ناپذیر است. مهم‌تر از همه، توانایی‌های وی هرگز تحلیل نمی‌روند؛ حتی در لیگ برتر؛ حتی در 36 سالگی.

اگر دنیای فوتبال یک خدا داشته باشد، او ایبرا است.

زلاتان ابراهیموویچ

رتبه دوم: یحیی توره

دروازه بان

دروازه بانان

هندلینگ: تیبو کورتوا

مهم‌ترین دارایی یک دروازه بان، دستان او است و تیبو، یک جفت دست ایمن دارد. دستان او، خیلی خوب توپ را مهار، ارسال و دور می‌کنند.

ذهن: مانوئل نویر

بدون داشتن ذهنی درخشان، هرگز نمی‌توانید تبدیل به دروازه‌بانی درجه‌یک شوید. دروازه‌بان تیم ملی آلمان، یکی از بهترین، سریع‌ترین و خونسردترین تصمیم‌گیرنده‌های فوتبال است. شاید تنها چنین ذهنی تیزهوشی می‌تواند از پس حضور در پست«دروازه بان-سوییپر» بربیاید.

واکنش‌ها: داوید ده خیا

وقتی مهاجم‌ها به سمت دروازه منچستریونایتد شوت می‌زنند، می‌دانند که باید ضربه‌ای بی نقص به توپ وارد کرده باشند وگرنه شانسی برای گل زنی ندارند. فقط دستان ده خیا سریع نیستند، پاهای دروازه‌بان اسپانیایی نیز خیلی تیز واکنش نشان می‌دهند.

چالاکی: هوگو لوریس

هر دروازه بانی نیازمند توانایی‌های زیادی است تا در بین برترین دروازه بانان دنیا محسوب می‌شود اما مهم‌ترین توانایی‌های یک دروازه بان عبارتند از: سرعت، چالاکی و قدرت تصمیم گیری. لوریس، برترین دروازه بان حال حاضر دنیا از لحاظ چالاکی است.

ثبات: جانلوییجی بوفون

بوفون، نماد ثبات است. دیگر کسی هفده سالگی بوفون و اولین بازی‌اش را به یاد نمی‌آورد. او طی این مدت، افتخارات بی‌شماری را کسب کرده و هنوز هم دروازه‌بان مطمئنی است.

جانلوییجی بوفون

بازی با پا و پخش توپ: مارک آندره تراشتگن

هنر ضربه زدن به توپ، یکی از اساسی‌ترین نیازهای دروازه‌بان‌ها در فوتبال مدرن است. تراشتگن در این زمینه بهترینِ دنیا محسوب می‌شود و مانند مدافع وسط، به تیمش در زمینه پخش توپ کمک می‌کند.