2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
قوانین فوتبال👆

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 2 نفر
بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 24
كل بازديدها : 7383

دیگر امکانات

قوانین فوتبال👆

قیمت: 0 تومان

دانستن قوانین بازی

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />هدف از بازی رو درک کن و تو ذهنت داشته باش

۱- هدف از بازی رو درک کن و تو ذهنت داشته باش

هدف از بازی اینه که بیشتر از تیم حریف گل بزنی. یک گل، زمانی به ثمر می‌رسه که کل توپ از خط دروازه عبور کرده باشه. توپ باید کاملا پشت خط قرار بگیرد. دروازه‌بان‌ها در محوطه‌ی جریمه، تنها بازیکنانی هستند که می‌توانند از دست‌هاشون استفاده کنند. بقیه‌ی بازیکن‌ها از تمامی قسمت‌های بدن به جز دست‌هاشون می‌تونند استفاده کنند.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />موقعیت‌های بازیکنان تو بازی فوتبال رو بدون

۲- موقعیت‌های بازیکنان تو بازی فوتبال رو بدون

۱۱ بازیکن در یک طرف زمین وجود دارند که باید بازی رو شروع کنند. با این که موقعیت بازیکنان می‌تونه تغییر کنه ولی به هر حال مربی موقعیت هر بازیکن رو تعیین می‌کنه. معمولا یک دروازه‌بان، چهار مدافع، چهار هافبک و دو مدافع در هر تیم حضور دارند.

  • دروازه‌بان: این بازیکن از تور دروازه محافظت می‌کنه و در زمین فوتبال، تنها بازیکنیه در محوطه‌ی جریمه می‌تونه از دستاش استفاده کنه. دروازه‌بان باید انعطاف‌پذیر و سریع باشه و در ارتباط با دیگر بازیکنان، خوب عمل کنه.
  • مدافعان: معمولا مدافعان پشت خط وسط زمین می‌مونند و تلاش میکنند تا از گل خوردن تیمشون، جلوگیری کنند. اونا معمولا پاس های طولانی خوبی می‌فرستند و نسبت به بقیه بازیکنان از فیزیک بدنی درشت‌تری برخوردارند.
  • هافبک‌ها: بیشترین دوندگی رو دارند و به عنوان ترکیبی از دفاع و حمله بازی می‌کنند و معمولا حمله به دروازه حریف رو اونا تدارک میبینند و رهبری می‌کنند. اون ها به طور انحصاری در نگه داشتن و پاس دادن توپ، به خوبی عمل می‌کنند.
  • مهاجم‌ها: این‌ها معمولا، بیشترین شوت‌ها را به توپ می‌زنند. باید سریع و چابک و قادر به زدن شوت های خیره‌کننده‌ای باشند. همین‌طور باید ضربات سرشون هم خوب باشه.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />بدون که مسابقه فوتبال در ابتدای بازی و در ابتدای نیمه دوم با صدای سوت داور و از وسط زمین آغاز می‌شود.

۳-بدون که مسابقه فوتبال در ابتدای بازی و در ابتدای نیمه دوم با صدای سوت داور و از وسط زمین آغاز می‌شود

یک تیم از وسط زمین بازی رو شروع می‌کنه. و تیم مقابل بعد از نیمه اول و در ابتدای نیمه دوم، بازی رو شروع میکنه. بازیکنای هر تیم باید کاملا در نیمه‌ی زمین خودشون قرار داشته باشند. زمانی که سوت داور زده می‌شود و توپ به حرکت در می‌آید، بازیکنان می‌تونند به سمت هر دو‌ نیمه ی زمین حرکت کنند، فقط باید حواسشون باشه که در منطقه‌ی آفساید قرار نگیرند.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />مفهوم آفساید رو درک کن

۴- مفهوم آفساید رو درک کن

آفساید یکی از قوانین قاطع و حیاتی در فوتبال است. این قانون طراحی شده تا از آزادانه گشتن بازیکنان در یه موقعیت خاص و همچنین تجمع بیش از حد بازیکنان یک تیم در محوطه‌ی جریمه تیم حریف، جلوگیری کنه.

  • یک بازیکن در آفساید است، زمانی که

جلوتر از توپ قرار دارد، در نیمه‌ی زمین تیم حریف است، زمانی که پاس از طرف هم‌تیمی‌هایش ارسال می‌شود، پشت سر مدافع حرف قرار دارد.

آفساید در این موقعیت‌ها بی معنی و خنثی است:

هنگام پرتاب اوت دستی، زدن کرنر و ضربه دروازه

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />پرتاب اوت دستی رو یاد بگیر

۵- پرتاب اوت دستی رو یاد بگیر

پرتاب اوت زمانی اتفاق می‌افته که توپ به طور کامل از محوطه‌ی بازی در زمین خارج بشه. پرتاب اوت به تیمی تعلق میگیره که آخرین بار در زمین بازی با توپ تماس نداشته. این تیم توپ رو از محلی که به بیرون رفته، با پرتاب دستی به گردش درمیاره.

  • بازیکنی که اوت رو میفرسته می‌تونه یه مسافت کوتاهی رو لدوئه تا توپش قدرت بیشتری بگیره ولی نباید هنگام پرتاب از خط کنار زمین عبور کرده باشه.
  • بازیکن باید برای پرتاب توپ رو با جفت دستاش، بالای سرش نگه داره و با دو دستش اون رو رها کنه و بفرسته.
  • بازیکن هنگام پرتاب اوت نمی‌تونه پاش رو از رو زمین بلند کنه. جفت پاها باید روی زمین باقی بمونند.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />خطاها و کار‌هایی که باعث گرفتن کارت زرد میشن رو بشناس

  • ۶-خطاها و کار‌هایی که باعث گرفتن کارت زرد میشن رو بشناس

داور، کارت زرد رو به عنوان اخطار به یک بازیکن نشون می‌ده. دو تا کارت زرد، نتیجش کارت قرمزه، که بازیکن باید زمین مسابقه رو ترک کنه.دلایلی که باعث گرفتن کارت زرد میشن، شامل این موارد هستند:

  • بازی خطرناک.برای مثال بالاآوردن پا تا نزدیکی سر بازیکن حریف.
  • تنه و سد کردن حریف به صورت غیر قانونی. این مورد زمانی اتفاق میفته که بازیکن، جلوی بازیکن حریف می‌ایسته و به صورت محکم و غیر قانونی مانع از عبور حریف میشه.
  • شارژ کردن و هل دادن دروازه‌بان در محوطه‌ی جریمه.
  • گرفتن توپ با دست توسط دروازه‌بان زمانی که هم‌تیمی‌اش به او پاس داده باشد.
  • خطا روی دروازه‌بان حریف
  • دروازه‌بان هنگام کنترل کردن توپ، بیش از چهار قدم بردارد.
  • هدر دادن عمدی وقت در اواخر بازی
  • " style="max-width: 100%; display: block !important;" />خطا‌ها و کار‌هایی که باعث گرفتن کارت قرمز می‌شن رو بشناس
  • ۷-خطا‌ها و کار‌هایی که باعث گرفتن کارت قرمز می‌شن رو بشناس

زمانی که بازیکن بازی واقعا خطرناکی رو انجام میده، داور میتونه قبل از کارت زرد به طور مستقیم از کارت قرمز استفاده کنه. همچنین دو تا کارت زرد معادل با کارت قرمز هست.

دلایل گرفتن کارت قرمز شامل این موارد میشه:

  • زدن بازیکن حریف به طور عمدی
  • پریدن روی یک بازیکن و تماس پیدا کردن با او.
  • شارژ کردن و هل دادن بازیکن به صورت خشن به خصوص زمانی که از دست استفاده شود.
  • هل دادن بازیکن از پشت سر.
  • پشت پا زدن به بازیکن حریف
  • ضربه زدن، هل دادن، نگه داشتن و یا آب دهان انداختن به روی بازیکن حریف
  • تماس دست با توپ توسط بازیکنی غیر از دروازه بان

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />تفاوت بین ضربه آزاد مستقیم و غیر مستقیم رو بدون

  • ۸-تفاوت بین ضربه آزاد مستقیم و غیر مستقیم رو بدون

  • ضربه آزاد مستقیم زمانیه که تو میتونی توپ رو به صورت مستقیم و به هدف گل زدن به سمت دروازه شوت کنی، بدون این که توپ با یکی از هم‌تیمی‌هات، تماس داشته باشه. ضربه آزاد غیر مستقیم، قبل از وارد دروازه شدن و به سمت دروازه رفتن باید با یکی از هم‌تیمی‌هایت تماس و برخورد داشته باشه.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />بدون که خطا کردن در محوطه ی جریمه باعث ضربه پنالتی میشه

  • ۹-بدون که خطا کردن در محوطه ی جریمه باعث ضربه پنالتی میشه

ضربه پنالتی زمانی اتفاق میفته که بازیکن مدافع روی بازیکن مهاجم در محوطه‌ی جریمه خودی، خطا کنه. هنگام زدن ضربه پنالتی، تمام بازیکنان به جز دروازه‌بان و زننده پنالتی باید خارج از محوطه‌ی جریمه قرار بگیرند. دروازه بان باید روی خط دروازه بایسته و قبل از زدن ضربه نباید جلوتر از خط بیاد. توپ در موقعیتی که نقطه‌ی پنالتی نامیده می‌شود، قرار می‌گیره. بعد از این که توپ زده شد بازی به جریان میفته و اگه توپ دفع بشه بازیکنان هر دو تیم میتوانند بازی را ادامه دهند.

" style="max-width: 100%; display: block !important;" />تفاوت بین ضربه‌ی کرنر و ضربه‌ی دروازه رو بدون

۱۰-تفاوت بین ضربه‌ی کرنر و ضربه‌ی دروازه رو بدون

اگر توپ از خط کنار دروازه عبور کند (نه از خط داخل دروازه) و آخرین بار توسط تیم مدافع لمس شده باشد، ضربه‌ی کرنر اتفاق می‌افته و توپ توسط تیم حمله کننده باید از نقطه‌ی کرنر به گردش درآید. اگر توپ از خط کناری دروازه عبور کنه و آخرین بار توسط تیم مهاجم لمس شده باشد، در اختیار تیم مدافع قرار میگیره و ضربه‌ی دروازه اتفاق می‌افته که دروازه‌بای باید در محوطه‌ی ۶ یاردی(محوطه‌ی جریمه) توپ رو به گردش دربیاره.