2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
دفاع وسط ،دفاع آخر،مدافع وسط،مدافع آخر👆

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 5
كل بازديدها : 7359

دیگر امکانات

123فوتبال مدرن- در فوتبال مدرن بررسی قابلیت‌های جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی ، جسمانی و روانی مدافعان میانی از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است :

گوشه‌های از این قابلیت‌ها در فوتبال مدرن که مربیان برای انتخاب بازیکنان توجهی بسیاری بر آن دارند چنین است:

الف : قابلیت‌های جسمانی:

قد:

اینجاست که باز هم قابلیت‌های آنتروپومتریکی (پیکر شناسی) مهمترین نقش را دارد .

مدافعان میانی در فوتبال به دلیل شرایط بازی در آن نقطه از زمین ،می‌بایستی از قدی بلندی برخوردار باشند . دلیل آن هم تقابل با مهاجمان اکثراً بلند قامت و سر زن حریفان است .

با بررسی وضعیت قد مدافعان نخبه تاریخ فوتبال جهان می‌توان دریافت که در گزینش بازیکنان برای این پست، دارا بودن قد بلند از اهمیتی ویژه برخوردار است .

فرانتس بکن باوئر به عنوان اینکه حداقل به صورت نمادین، بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال لقب گرفته است با۱۸۱سانتی‌متر به بازی در این پست کلیدی می‌پرداخت .

لوران بلان که بدون تردید بهترین مدافع میانی تاریخی فوتبال فرانسه می‌باشد از۱۹۲سانتی‌متر بلندقامت سود می‌جست .

همچنین ریو فردیناند( با۱۸۹سانتی‌متر قد) ، پرمرتساکر (با۱۹۸سانتی‌متر قد) والتر ساموئل (با۱۸۲ سانتی‌متر قد ) نمانیا ویدیچ (با۱۹۴سانتی‌متر قد )، جرارد پیکه برنابئو( با ۱۹۲ سانتی متر قد) از جمله بهترین مدافعان میانی فوتبال دنیا هستند.

در این پست نیز مانند سایر مواردی ورزشی استثناهایی نیز یافت می‌شود که عرض شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان از ایوان کوردوبا (با۱۷۳ سانتی‌متر قد)، فرانکوپارسی (با۱۷۶ سانتی‌متر قد)و کارلس پویول ( با ۱۷۸ سانتی متر قد)نام برد . به هر حال برخورداری از قد بلند برای یک مدافع میانی ایده آل بسیار ضروری است .

قدرت عضلانی و کیفیت پرش :

قدرت عضلانی برای بازیکنان تمام پست‌های فوتبال ، یک پارامتر ضروری است قدرت عضلانی مدافعان میانی می‌بایست در حد بالایی قرار داشته باشد زیرا پرش که ریشه در توان انفجاری اندام‌های تحتانی دارد ،تنها از طریق بالا بردن قدرت عضلات میسر است .

البته‏ منظور از قدرت در اینجا، قدرتی نسبی است که از تقسیم حداکثر قدرت پیشینه‌ یک گروه ‏ عضلانی به وزن بدن بازیکن حاصل می‌شود .

روش‌های توسعه قدرت بسیار گسترده تر از آن است که در این مطلب به آن پرداخته شود ولی در ارزیابی قدرت عضلانی بازیکنان مخصوصاً در ناحیه اندام‌های تحتانی ارزیابی‌های متنوعی وجود دارد که معتبرترین آنها اسکات و آن هم از نوعی عمیق بدون دستگاه اسمیت که در بهترین وضعیت برای بازیکنان نخبه دنیا تا۳ برابر وزن بدن بایستی در یک تکرار جابجا شود . قدرت عضلانی بالا پس از گذراندن مرحله قدرتی پیشینه، چنانچه با تمرینات اصولی پلا یومتریک ( که بحث مفصل دارد ) همراه شود پرشی ایده ال را منجر می‌شود.

سرعت:

مدافع میانی ایده آل در فوتبال مدرن می‌بایستی از سرعت بالایی برخوردار باشد سرعتی که عبارتست از قابلیت جابجایی بدن در واحد زمان ،برای یک مدافع میانی حلال مشکلات است زیرا در تقابل با مهاجمان حریف که معمولاً از میان بازیکنان سرعتی انتخاب می گردند چاره‌ای جز سرعتی بودنی نیست ،بخصوص که در وضعیت‌های یک در مقابل یک همواره مهاجمان به خاطر این که رو به روی دروازه قرار دارند یک گام جلوتر از مدافعان پشت به دروازه قرارمی گیرند، مدافع میانی ایده آل باید توانایی طی نمودن ۱۰۰متردر کمتر از۱۱ ثانیه را داشته باشند ، مهمتر از رکورد صد متر این است که باید بتواند ۱۰متر رادر حدود ۶٫ ۱ و۲۰ متررا درحدود ۷۵ و۲ صدم ثانیه طی نماید .

قابیت های تکنیکی :

مدافع میانی باید درقطع کردن توپ های حریف تبحر بالای داشته باشد این توپ ها می تواند به صورت کوتاه . بلند ، روی زمین و درارتفاع باشد که قطع توپ توسط مدافع میانی یک ویژگی لازم برای این پست می باشد . تقابل های یک درمقابل یک راباید باقدرت هرچه را به تاخیر بیندازد . مدافع میانی باید ازکیفیت سرزنی بسیاری با لایی برخوردار باشد .ضربات سراو باید دفع کننده توپ های بلند ارسال شده ازجناحین وتوپ های بلند مستقیم ازخط دفاعی حریف باشد که البته درفوتبال روزدنیا این دفع توپ ها می تواند به صورت هوشمند وباهدف پاس به یکی ازیاران خودی انجام شود.

یک مدافع میانی ایده ال باید ازقدرت ارسال پاس های کوتا ه وبلند باکیفیت برخوردارباشد به خصوص اینکه درفوتبال مدرن توانایی چنین کاری رادشته باشد

قابلیت های تاکتیکی :

تاکتیک پذیر بودن یک مدافع میانی خاطر مربی تیم را تاحد زیادی آسوده می کند وشاید بزرگترین قابلیت تاکتیکی دراین مورد بازیخوانی باشد . چناچه یک مدافع میانی بتواند براساس رفتار بازیکن صاحب توپ حریف وقبل ازپاس دادن اوپیش بینی کند که به کدام گزینه پاس داده خواهد قطع وتصاحب توپ کمک کند .

جایگیری مناسب وبه خصوص درزمان رعایت خط آفساید و در زمان پوشش دادن به دیگر مدافعان به وقت تقابل وپرس مهم است وچنانچه به این موارد کیفیت حریف گیری به خصوص درزمان ارسال کرنرافزوده شودمدافع میانی ایده آل ترنیزخواهد شد .

قابلیت های روانی :

یک مدافع میانی ایده ال باید تمایل زیادی به مدیریت خط دفاعی وکل تیم درزمانی می تواند به دیگر بازیکنان درمورد تصمیم گیری ها واتخاذ وضعیت کمک قابل توجهی کند داشتن آرامش نیز برای مدافع میانی مهم است وشجاعت درمورد قرادادن بدن دربرابرشوت های سنگین مهاجمان حریف ازفاصله نزدیک می تواندنمره نهایی کیفیت یک مدافع میانی را بالا ببرد.

نویسنده: سرژیک مارکاریان